Semakin Hampir..Ramadan Yang Dirindui..

July 05, 2013
 
Berkongsi sedikit bacaan pagi Jumaat ini..Semoga Ramadan yang dirindui membawa pelbagai rahmat ke seluruh alam..Doa khas untuk Presiden Muhammad Morsi..rakyat Mesir..Syria, Turki, Palestin yang dalam kepayahan dan dugaan..Semoga Ramadan membawa keberkatan..

Sabda Rasullullah S.A.W. : "Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara:

1. Akan dicairkan daging haram yg tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh dengan makanan yang haram).
- See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.sToq95Uq.dpuf
Kata orang Yahudi: 'Wahai Muhammad, memang benarlah apa yang kamu katakan itu. Kini terangkan kepada kami ganjaran pahala yang diperolehi dari puasa itu '.

Sabda Rasullullah S.A.W. : "Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara:

1. Akan dicairkan daging haram yg tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh dengan makanan yang haram).

2. Rahmat Allah senantiasa dekat dengannya.

3. Diberi oleh Allah sebaik-baik amal.

4. Dijauhkan dari merasa lapar dan haus.

5. Diringankan baginya siksa kubur (siksa yang sangat mengerikan).

6. Diberikan cahaya oleh Allah S.W.T. pada hari Kiamat untuk menyeberang titian sirath.

7. Allah S.W.T. akan memberinya kemudian di syurga.
- See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.6zA2vrTh.dpuf
 Sabda Rasulullah SAW bahawasanya : Seorang hamba yang berpuasa pada bulan Ramadan dengan ikhlas kerana Allah SWT, akan diberikan Allah SWT 7 perkara iaitu:
  1. Akan dicairkan daging haram yang tumbuh di tubuhnya (daging yang tumbuh dengan makanan yang haram)
  2. Rahmat Allah SWT akan sentiasa dekat dengannya
  3. Diberi oleh Allah sebaik-baik amal
  4. Dijauhkan daripada merasa lapar dan haus
  5. Diringankan baginya seksa kubur (seksa yang mengerikan)
  6. Diberikan nur pada hari Kiamat oleh Allah untuk menyeberang titian Siratul Mustaqim
  7. Allah akan mengurniakan ia Syurga
Wallahuaklam.. Ramadan insya Allah dalam 4-5 hari lagi..semoga kita semua berpeluang betemu Ramadan Barakah ini dan diberi kelapangan dan kemudahan menjalankan ibadah..xoxo

NolynQoid
"Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara: - See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.sToq95Uq.dpuf
"Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara: - See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.sToq95Uq.dpuf
Sabda Rasullullah S.A.W. : "Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara:

1. Akan dicairkan daging haram yg tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh dengan makanan yang haram).
- See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.sToq95Uq.dpuf
Kata orang Yahudi: 'Wahai Muhammad, memang benarlah apa yang kamu katakan itu. Kini terangkan kepada kami ganjaran pahala yang diperolehi dari puasa itu '.

Sabda Rasullullah S.A.W. : "Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara:

1. Akan dicairkan daging haram yg tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh dengan makanan yang haram).

2. Rahmat Allah senantiasa dekat dengannya.

3. Diberi oleh Allah sebaik-baik amal.

4. Dijauhkan dari merasa lapar dan haus.

5. Diringankan baginya siksa kubur (siksa yang sangat mengerikan).

6. Diberikan cahaya oleh Allah S.W.T. pada hari Kiamat untuk menyeberang titian sirath.

7. Allah S.W.T. akan memberinya kemudian di syurga.
- See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.6zA2vrTh.dpuf
Kata orang Yahudi: 'Wahai Muhammad, memang benarlah apa yang kamu katakan itu. Kini terangkan kepada kami ganjaran pahala yang diperolehi dari puasa itu '.

Sabda Rasullullah S.A.W. : "Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara:

1. Akan dicairkan daging haram yg tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh dengan makanan yang haram).

2. Rahmat Allah senantiasa dekat dengannya.

3. Diberi oleh Allah sebaik-baik amal.

4. Dijauhkan dari merasa lapar dan haus.

5. Diringankan baginya siksa kubur (siksa yang sangat mengerikan).

6. Diberikan cahaya oleh Allah S.W.T. pada hari Kiamat untuk menyeberang titian sirath.

7. Allah S.W.T. akan memberinya kemudian di syurga.
- See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.6zA2vrTh.dpuf
Kata orang Yahudi: 'Wahai Muhammad, memang benarlah apa yang kamu katakan itu. Kini terangkan kepada kami ganjaran pahala yang diperolehi dari puasa itu '.

Sabda Rasullullah S.A.W. : "Seorang hamba yang berpuasa dalam bulan Ramadhan dengan ikhlas kepada Allah SWT dia akan diberi oleh Allah S.W.T. tujuh perkara:

1. Akan dicairkan daging haram yg tumbuh dari badannya (daging yang tumbuh dengan makanan yang haram).

2. Rahmat Allah senantiasa dekat dengannya.

3. Diberi oleh Allah sebaik-baik amal.

4. Dijauhkan dari merasa lapar dan haus.

5. Diringankan baginya siksa kubur (siksa yang sangat mengerikan).

6. Diberikan cahaya oleh Allah S.W.T. pada hari Kiamat untuk menyeberang titian sirath.

7. Allah S.W.T. akan memberinya kemudian di syurga.
- See more at: http://rahmanhatim93.blogspot.com/2013/04/gambar-sebenar-batu-terapung-al-aqsa.html#sthash.6zA2vrTh.dpuf

6 comments:

  1. bestnya kan..sblm nie berpeluang utk sama2 imarahkan masjid dgn solat terawih, seronok..tp bila ada anak kecik nie terpaksa la kat umah je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah azie..nti berkesempatan..insya allah kn

      Delete
  2. semua org menantikan detik ramadhan. kali ni saya x dpt nak berpuasa sbb tgh standby nak bersalin. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe..Sue..lagi besar hikmahnya..semoga selamat k

      Delete
  3. x sabarnya tunggu ramadhan... :)

    ReplyDelete

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Powered by Blogger.