Home Ads

Batalkah Puasa Apabila Haid Sebelum Berbuka..

Assalamualaikum..

Istimewanya wanita Allah bg hadiah juga di bulan Ramadhan..Datang bulan..Hubby kata..untung dan seronoklah sebab Allah sayang bagi rehat..so..jgn merungut kalau x dpt puasa Ramadhan sebab keuzuran ni..Nak share sikit kemusykilan tentang batal tak puasa kalau haid dtg beberapa saat sebelum berbuka..dan batal tak puasa kalau rasa mcm ada darah keluar tapi takde sebelum waktu berbuka..

Jika haid datang beberapa saat sebelum Maghrib maka puasanya BATAL..

Kadang-kadang kita ada instinct kan..rasa macam ada dah darah..tp bila check takde..sehingga waktu Maghrib..maka puasanya adalah SAH.

Sebab kita kdg2 was-was kan..sedikit perkongsian sbb perkara ni jadi semalam..so..hari ni terus check..share sekali utk semua..Wallahuaklam..

Lynda Che Lah

1 comment:

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~