Qoid Rafif ~ 5 Tahun 2 Bulan

April 15, 2015
Assalamualaikum..

Lama tak cerita pasal anak-anak..Hari ni Qoid Rafif dah 5 tahun 2 bulan..Menjawab toksah cakaplah kan..pandaiiiii sgt.. Tok Ayah suka menyakat..pagi-pagi dah membentak marah Tok Ayah..Tok Ayah ni bisingla...apalah..hehe..
Makan nasi dah ok..suka makan Ibu ngan Onny masak..bolehlah..makan nasi lauk ayam, ikan, telur..Qoid suka ikan..Dia yang cakap..Alhamdulillah .
Belajar kat sekolah..pembacaan agak perlahan sbb kat sekolah guna Phonics..So..dia taktau sgt bila Ayah Ibu ajar mengeja..kami lagi suka tradisional ni kan..Phonics tu mcm pelik pula..sebab dia tak kenal huruf..cuma bergantung kepada ingatan dan sebutan..
Mengira dia suka..Math ok..Sekarang dah pandai kira sampai 100 (in English) wlupun kadang-kadang sixty jadi fifty..hentam je lah..janji ada bunyi..
Tapi sbb Qoid kidal dia selalu confuse nombor 6 & 9..tertukar..tapi slowly lah..cuma itulah..teacher takde kepakaran mengajar kidal kan..terpaksa lah Qoid adapt ngan tangan kanan bila menulis..

 
 
Tolong jaga adik..ok..sama-sama sepahkan rumah ngan adik pun ok..Tolong kemas balik mainan bersepah pun ok wlu merungut asyik Qoid je..hehe..Tolong sidai tuala lepas mandi pun ok..tapi yang penting..rambut kena maintain kemas..ahaha..rambut takleh usik ok..hihi..

Semoga dipermudahkan semua..Kesian penat pegi sekolah tapi bila tanya..dia kata ok je..lagi 1 feveret..makan karipap yang Papa Harun Shah je beli..boleh gitu? Adoila...janji makan..xoxo

Lynda Che Lah


6 comments:

  1. Replies
    1. kan Kak Izwa..tau esok lusa nak kawen dah..ngehehe

      Delete
  2. amboiii memilih nak makan karipap ye...hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kak..Ibu masak karipap tak sedap!
      Shadap u! Ahahaha

      Delete
  3. Sama dgn ank2 sy dua org kidal..yg kedua n ketiga.
    . tu la main ngn adik sama2 sepah,yg kena kemaskn si abg jgk..hihiii

    ReplyDelete
  4. As-salam Lynda,

    seronok tengok perkembangan anak-anak kan.. semoga Qoid terus membesar dengan sihat dan bijak insyaALLAH.. Salam kenal juga dari akak :)

    ReplyDelete

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Powered by Blogger.