Viral - Ayam dijangkiti penyakit misteri

June 13, 2015

Assalamualaikum..


Skrg tgh viral pasal ayam sakit misteri kan..yang keluar gambar ayam berbintik ngan kalau makan tgn berbintik..


Sinar harian pun dah ada laporan kat sini
Org Malaysia cepat percaya khabar angin.x siasat terus percaya.berita ini  palsu sbb kes ni pernah tersebar di FB 3bulan lepas tp xde org share sgt kot..Kat bwh penjelasan dr seorg wanita yg mengakui gambar tangan berbintik tu milik dia.siap ada watermark.blh tgk IG @amalinaevans

 

So..x perlu risau..lg 1 ada gambar byk ayam mati kat ladang kan..itu pun bukan di Malaysia..rakyat Malaysia suka share benda x pasti.menimbulkan keresahan..boleh siasat dulu ok..risau juga kan main viralkan je semua..xoxo

Lynda Che Lah



You Might Also Like

1 Komen

  1. Betol tu..org kita cepat percaya ngn menda yg x betol..senang sgt tertipu..

    ReplyDelete

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Instagram Lynda Che Lah

KBBA 9

Followers

Google+ Followers

Penafian

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pandangan dan pendapat adalah pandangan peribadi penulis. Sebarang maklumat yang dikongsikan hanya bertujuan untuk perkongsian.

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap kesilapan atau ketinggalan maklumat di dalam blog ini. Penulis juga tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian, kemalangan atau kerosakan kerana maklumat yang disediakan.

Sebarang perkongsian gambar atau artikel perlu mendapat kebenaran penulis secara bertulis. Komen yang dipaparkan adalah atas persetujuan penulis. Penulis berhak memadam atau mengedit sebarang komen tanpa sebarang notis.

Terima kasih untuk sokongan anda.