Gigi Dah Patah..

August 02, 2016

Assalamualaikum..
 Untuk pertama kali gigi Qoid dah patah..
Ibu of coz xcited sebab pengalaman pertama dia kan..
Sebelum ni dia tau pasal gigi patah ni sebab Upin Ipin ada episod gigi patah kan..
Pastu kakak Yana pun patah gigi susu..

Gigi depan bawah tu memang dah goyang.
Kebetulan tumbuh pula gigi baru kat belakang gigi tu..
Dok lah dia main-main bagi goyang..
Bila Ibu cakap meh Ibu cabutkan..Dia macam stress..haha
Saje takutkan dia..nanti malam tidur Ibu cabutkan..
Mengamuk dia..Tak boleh tidur.. Tapi Ibu gurau je..

Akhirnya semalam baru dia bagitau..
Dah cabut gigi dia..
Bila tanya banyak darah tak..Dia kata sikit je..
Tak sakit katanya..
Bila tanya mana gigi tu?
Dia cakap cikgu suruh buang dalam tong sampah..
Ibu baru ingat nak frame..hahaha..
Biasa kan kita tanam..
Kecewa dia bila dengar nak tanam.
Tap dia taktau kan..Takpelah..
Dah buang pun..

Kesimpulannya..
Anak bujang dah besar..
Gigi dah mula tumbuh baru..
Akal pun akal baru..
Macam-macam..menyakat adik pun ye..
Janji sihat..
Belajar rajin-rajin..xoxo

Lynda Che Lah

You Might Also Like

0 Komen

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Instagram Lynda Che Lah

KBBA 9

Followers

Google+ Followers

Penafian

Ini adalah blog peribadi. Sebarang pandangan dan pendapat adalah pandangan peribadi penulis. Sebarang maklumat yang dikongsikan hanya bertujuan untuk perkongsian.

Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap kesilapan atau ketinggalan maklumat di dalam blog ini. Penulis juga tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian, kemalangan atau kerosakan kerana maklumat yang disediakan.

Sebarang perkongsian gambar atau artikel perlu mendapat kebenaran penulis secara bertulis. Komen yang dipaparkan adalah atas persetujuan penulis. Penulis berhak memadam atau mengedit sebarang komen tanpa sebarang notis.

Terima kasih untuk sokongan anda.