Tanda Allah Sayang

by - February 22, 2018

Assalamualaikum..

Macam-macam cara Allah tunjuk dia sayangkan. Dapat bernafas dengan baik, dapat pergi kerja pun tanda Allah sayang. Betapa tiada syarat Allah sayang ni. Yang penting, buat suruhanNya, ikut perintahNya.. Semua Insha Allah cukup. Kalau tak buat sangat pun Allah masih sayang. Sebab apa, Dia tahu hati kita.
Allah bagi segala kesenangan untuk menguji juga. Menguji sejauh mana kita mampu menghadapi kesenangan tu. Riak dan kufur ke. Bersyukur tak. Gembira dan berkongsi tak. Atau terus hanyut. Takut sebenarnya dengan kesenangan ni juga kan. Manusia kan mudah lupa. Mudah diduga juga.

Allah turunkan ujian pun untuk menguji. Tidak Allah menguji kita tanpa keupayaan kita. Dia tahu kita berupaya. Tapi adakah kita sedar atau terus leka dan hanyut tanpa mengambil iktibar.  Adakah kita terus tidak bersyukur dan tersedar. 

Muhasabah diri. Baiki apa yang perlu dibaiki. Istiqomah walau tidak mudah. Jangan menongkah langit tanah di bawah dilupakan. Setiap apa yang berlaku bersebab dan ada pengajarannya. Payah mana, bangun dan bangkit. Tapi dalam masa yang sama, jangan menindas orang lain. Jaga hubungan dengan Allah, jaga hubungan sesama manusia. Peringatan untuk diri sendiri jua..xoxo

Lynda Che Lah

You May Also Like

1 Perkongsian

  1. alhamdulillah..tq atas perkongsian ..semoga kita sama2 jadi hamba Allah yang terbaik disisiNya :)

    ReplyDelete

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Instagram